Mii de gânduri mi se învălmășesc brusc în minte atunci când vine vorba de România.
De ce nu am ales să plec din România? Răspunsul, nu este deloc simplu. Am fost poate prea legată de rădăcinile mele genetice, poate pentru că așa m-au educat părinții mei, așa că plecatul din țară nu a fost nicicând o opțiune.
Aici, m-am format ca OM, am învățat să iubesc și să dăruiesc în acelaș timp și cu toate acestea din când în când mă trezesc în minte cu acestă întrebare. Îmi este frică poate că, trendul impus de generația tânără îmi va face misiunea grea față de copiii mei. Ar trebui să ne bazăm mai mult pe tineri și să îi încurajăm mai mult să rămână în țară. Dacă mă uit la rata șomajului în rândul tinerilor…mai bine, nu..pentru că este alarmantă. Dacă mă uit la rata natalității în ultimii ani…mai bine, nu…și mai pot continua așa până ajung la școlile profesionale desființate, la satele părăsite, la infrastrucutura inexistentă în mediul rural …și uite așa, poate răsare și răspunsul la întrebarea: de ce ne pleacă tinerii?
Poate pentru mine a trecut timpul, s-a scurs lin și poate că, nopțile în care înghețam de frig prin anii 1985-1986 m-au călit suficient de mult astfel încât să nu mă las intimidată de birocrație, opacitate sau non-valori.
Am terminat de curând un studiu în care am investit enorm de mult timp pentru a avea o imagine completă asupra a ceea ce s-a întâmplat în ultimii 25 de ani, cu transferul de proprietate. Astăzi, articolele publicate atât în România cât și în străinătate, stau dovadă că predicțiile mele nu au fost simple supoziții, au avut la bază o analiză riguroasă. Astăzi, mai bine de 75% din companiile privatizate nu mai există. Sigur, există și foarte multe motivații și argumente și nu este cazul acum să le dezbatem însă o întrebare arde rău de tot: ce facem cu cei care își doresc un loc de muncă în România? O soluție simplă și la indemână ar fi : antreprenoriatul în mediul rural.
Am reușit să avem o lege despre business angels, o lege anti-fumat..câte și mai câte ..însă, încă nu reușim să identificăm domeniile prioritare, să ne ajutăm antreprenorii autentici de aceea campania pe care Asociația Națională a Antreprenorilor, o derulează, RomânIA Autentică, face parte din proiectele dragi mie, demonstrează că antreprenorul mic, se implică în viața comunitară și că își aduce tributul lui mărut în beneficiul celorlalți, în contextul în care, adevărații factori de potențare a creșterii și inovării sunt firmele tinere și intreprinderile mici și mijlocii.
Astfel de evenimente, care să pună în valoare micii întreprinzători, meșteșugarii, artiștii români ar trebui susținute financiar de stat și ar trebui multiplicate la nivelul fiecărui județ din România pentru a putea vorbi de o dezvoltare economică și turistică și poate așa s-ar creiona și imaginea de ansamblu a României mele!
Spune-ţi părerea